Communicatie is altijd al van kritisch belang geweest voor het succes van bedrijven. De reputatie van de onderneming is een van haar meest waardevolle en waardevaste bezittingen. Communicatie speelt dan ook een centrale rol bij het bereiken van belangrijke organisatiedoelstellingen zoals het creëren van aandeelhouderswaarde, het aantrekken, behouden en motiveren van werknemers, het uitbreiden van de reputatie onder haar doelgroepen, het veiligstellen van stakeholder support over zaken van publiek belang, het creëren van een klantvoorkeur voor producten en diensten, en het minimaliseren van de impact die een crisis kan hebben op de reputatie van de onderneming en op haar financiële positie. Veel bedrijven stellen hun communicatiebudgetten opnieuw vast, waarbij zij traditionele, functionele public relations methoden verlaten en interne en externe corporate communicatie strategieën nastreven. Wetende welke impact nieuwe digitale media hebben op nieuwsmanagement en op het monitoren en evalueren van de corporate identiteit, corporate advertentiecampagnes, de ondernemingsreputatie en haar prestatievermogen, biedt deze pagina een rijke schakering van meningen van grote denkers over adverteren en corporate communicatie.
#1
Het geniale van communicatie is gelegen in het tegelijkertijd volledig eerlijk en volledig vriendelijk te zijn.
John Powell
#2
Denk als een wijs man maar communiceer in de taal van gewone mensen.
William Butler Yeats 1865 - 1939
#3
Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.
Lao Tse, 6de eeuw vC, Chinees filosoof
#4
Het belangrijkste in communicatie is te horen wat er niet wordt gezegd.
Peter F. Drucker 1909-, Amerikaanse management goeroe
#5
Goede communicatie is net zo stimulerend als zwarte koffie, en net zo moeilijk om erna in slaap te vallen.
Anne Morrow Lindbergh
#1
Ik geloof in de discipline van stilte, en ik zou er uren over kunnen praten.
G.B. Shaw 1856-1950, Iers criticus en dichter
#2
De helft van mijn uitgaven aan adverteren is weggegooid geld, en het probleem is dat ik niet weet welke helft.
Lord Leverhulme 1851-1925, Brits industrieel en filantroop
#3
Het is een vreemde zaak dat hoewel we het allemaal met elkaar oneens zijn, we toch allemaal gelijk hebben.
Logan P. Smith
#4
Ruziën is de slechtste vorm van conversatie.
Jonathan Swift
#5
Ik zou willen dat mensen die moeite hebben met communiceren gewoon hun kop zouden houden.
Tom Lehrer 1928-, Amerikaans liedjesschrijver, satiricus, pianist, wiskundige en zanger
beslissen communicatie ethiek financiën kwaliteit leiderschap organisatie prestatie strategie verandering
Meer info over ommunicatie en vaardigheden. Methodes, modellen en theorieën.
©2016-2024 Advies over Management